Stage door och invägning


Igår snyltade jag på min veckobonus. Jag hade jättetrevligt med Amanda på Stage door. Vi åt gott och drack gott. Dessutom var det någon rackare som beställde in shots åt oss på löpande band. Vi hade tjejsnack och mycket skratt och planer för våren.

Ändå har jag lyckats hålla mig väl med viktväktarna och idag hade jag egen liten invägning. Jag vet ju inte helt säkert vad jag vägde i onsdags när jag skrev in mig, så jag skrev den vikt jag hade på julafton. Den har jag lyckats ta mig ifrån med 2,6 kilo :) Yey..!

Jag gillar viktväktarna. Det är inte för inte att de finns kvar år efter år - folk går faktiskt ner i vikt. Man få kunskapen om vad man bör välja istället för något annat och man får riktlinjer och ett annat tänk.

Jag gillar att man får äta allt, men i den och den mängd som anges. Det var helt okej att ta den där lussekatten i fredags. Jag har inte fuskat. Jag fick äta penne och oxfilé i gräddig sås igår. Jag fick lov till att dricka vin till maten. Det är när man sätter förbud för saker som man vill ha det. Att förbjuda sig saker när man vill gå ner i vikt fungerar inte. Då tröttnar man snart.

Jag hoppas att lågan håller i sig - ni är med mig va?




Kommentarer
Postat av: Amanda

Du fick lov att göra allt det där. Du får äta allt men inte alltid och det är en bra grej! Tack för igår :)

2011-01-09 @ 10:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0