Lördag med jobb och viktväktarfunderingar


Då ska vi se hur den här dagen kommer arta sig. Ska jobba i Nordstan fram till klockan 16 och sedan ska jag hem och stoppa näsan i lagboken. Kul va? :)

Hur ser eran helg ut?



Dagens mat:
Har just avnjutit en frukost bestående av havregrynsgröt med kanel och linfrön. Me like a lot.

Till lunch blir det fläskfilé och en god sallad samt en röra på soltorkade tomater och fetaost.

Middagen kommer bestå av en pizzabulle eller två och sallad såklart (en pizzabulle = 3 points)

Till kvällsmål lyxar jag till det med två mackor med kokt ägg (I love them!)

= dagens intag på 28,5 pp. Jag har 29 att ta av.

Jag har hittills gått ner 3 kilo ;) En sakta men säker viktnedgång för ett hållbart resultat.
Igår åt jag en påse viktväktargodis som slutade på ungefär 4,5 points. Det var första ggn på två veckor som jag åt godis eller egentligen var sugen på godis. Då kändes det okej att köpa en påse. För det fanns inom min points-budget och man ska unna sig ett par om man är sugen. Det bästa är att det inte finns så mycket godis i påsen. 2 godisar är 1 points och skulle man äta upp hela har man ändå inte ätit upp mer än 4,5 points. Och det räcker! Man vill ändå inte ha mer sen. Man behöver inte mer än så för att stilla suget.

Därmed kan jag säga att jag har pli på mitt sockerberoende!



Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-22 @ 14:46:13
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0