Att bekämpa komplex


Jag är med i viktväktarna - det vet ni redan. Om ni glömt det så kommer en påminnelse. :P haha!

Mina komplex är mina ben. Mina lår och min rumpa. Och mina vader. Men mina vader är det nästan bara muskler i. Det finns liksom inte fett att ta av där. Så jag har börjat lära mig att uppskatta mina vader. Låren är lite svårare att acceptera och jag hoppas att mitt medlemsskap i viktväktarna ska hjälpa mig att tighta till dem en del.

Rumpan? Jag har börjat lära mig tycka om den. Förutom när jag inte hittar byxor som passar. Och när jag stöter till saker med den alltför ofta. Ja det händer. Väldigt ofta. Haha! Som om jag inte vet att den finns där. Ungefär så mycket har jag lärt mig acceptera den. Och tydligen är det kvinnligt och fint med lite rumpa. Ja, jag intalar mig det.

Jag brukar ta kort på mina ben, för att lära mig tycka om dem. Än så länge blir det ju från vinklar där man tycker de är fina. Men jag tror det är en bra grej, iaf för mig. Jag har också börjat säga till mig själv i spegeln att jag har en fin rumpa. Det låter som om det är något jäkla jippo. Men man intalar sig själv att det man har är fint och på så vis får man bättre självförtroende. Visst är det klädsamt med ett bra självförtroende?








By the way.. jag går ner i vikt :) Viktväktarna funkar. I love it. Långsamt, så kroppen hinner med - för att förhindra en snabb viktuppgång igen som man kan göra när man dricker pulvet, till exempel. Men jag går ner i vikt! Jag är rätt säker på att jag nått min målvikt till min födelsedag, eller iaf så är jag i närheten. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0