Svenskt

Igår på väg hem till Lollo slog det mig hur vi svenskar är. På gott och ont. Vi/jag trivs med att spendera tid för mig själv. Även om det, som singel, sker ngt mer ofta än man egentligen kanske skulle må bra av. Men när jag igår satt på vagnen och vi passerade en annan vagn i motsatt riktning och alla satt på varsitt säte så långt det gick. Inga som satt ihop, som pratade o skrattade eller ens kära som satt och kysstes. Så svenskt. Jag är likadan. Denna lördagen har jag spenderat hemma. Städat lägenheten o läst i en bok. Nu äter jag en sallad på ett café till lunch. Ensam. Undrar hur jag hade uppfattats om jag hade flyttat till ett annat land. Misfit.

Ikväll ska jag dock sällskapa med Tina o Kalle. Melodifestivalen. Så svenskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0