Imponerad..!



Jag har lyckats med ngt jag inte trodde gick. Jag har aldrig tyckt särskilt bra om torsk, men ett av recepten jag fick till Vemma innehåller torsk så jag tänkte testa. Såååå gott..! Jag tror jag hade kunnat äta det varje dag. Dessutom är det grymt nyttigt ;)
 
TESTA!
 

400 g vit fisk (t.ex findus frysta torskblock)
1 burk krossade tomater med örter (viktigt med örterna, grymt gott!)
2 dl svarta oliver
1 gul lök
1-2 vitlöksklyftor (en stor eller två)
1 msk olivolja
6 potatisar

 

Tina fisken
Skär potatisen i klyftor och koka 15 minuter

 

Smörj en ugnssäker form med olivoljan
Lägg i fisken i mitten
Lägg skivad lök runtom
Pressa vitlöken och strö det över fisken
Lägg potatisklyftorna runtom
Häll på de svarta oliverna och de krossade tomaterna
Salta och peppra
Ringla över olivolja

 

(jag glömde de två sista momenten, men det blev gott ändå)

 

Ställ in i ugnen i 30 minuter. 
Klart! 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0