Veckan som gick




En vecka sedan begravningen. Jag tänker på farmor varje dag, men nu är det de fina minnena som gör sig påminda - trots att det ibland känns riktigt jobbigt att veta att hon inte kommer vara hemma hos oss på julafton.
 
Förra julen var spännande. Då hämtade pappa oss (mig, farmor och Elin) i stan. På eftermiddagen hade det börjat snöa och vägen var hal. Vi kom till slut inte uppför backarna hemma i Floda utan fick ställa bilen med dåliga däck på en väg mitt i backen. Mamma kom med den andra bilen och ställde sig ovanför backen. Där gick vi. Pulsade i snö med mat, julklappar, farmor och annan packning. Uppför backen mitt i bilvägen. Elin tappade sitt kort som hon fått från sin pojkvän och var ledsen för det. Tror dock det upphittades?
 
I fredags städade jag och tvättade, Emil kom hit och vi åt tacos. I lördags hängde vi på Gustav Adolfs torg och åt gott och bidrog till musikhjälpen. På eftermiddagen träffade jag min familj och planerade julen med dem.  
 
Denna tredje advent har jag vaknat med min Emil. Vi drack kaffe och så åkte jag hem. Jag fick ett sms om att mina glasögon kommit - så jag gick och hämtade dem. Har nog inte förstått hur dålig syn jag haft innan. :P (bussens fönster är inte smutsiga..coolt) Har lyssnat på Musikhjälpen, packat in en julklapp, skrivit lite, sett "Ensam hemma 4" och bakat lite. Skön dag. Imorgon är det jobb - men det är inte lång tid kvar innan jag får lite julledigt. Häääärligt! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0