Matschemat




Jag vet inte hur många kcal jag äter per dag men jag har fått en garanti på att jag ska nå mina mål om jag håller matschemat och kombinerar det med de träningspass jag fått också. Men det är god mat, rätt mycket så man blir stadigt mätt och inte sötsugen. Sjunde dagen utan sötsug. Sjukt :)
 
Jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag. Till lunch har jag alltid ngn form av fisk (så att jag får i mig omega 3) tonfisk, torsk eller lax. Till mellanmål blir det protein (jag har hyrolysat från Body science) eller kesella, keso, avokado, ägg, banan eller äpple i lite olika konstulationer. Eller min favorit: Diet Bar fr. Body Science. Till middag blir det kalkon, tacos (på lite annat vis än annars) eller kyckling. 
 
Lite exempel:
 
Frukost: lättyoghurt med havregryn, russin och cashewnötter
 
Middag: tacos (grönsaker + avokado och keso som blir guacamole, plus nötfärs m. tacokrydda)
 
Lunch: Torsk m. råris, broccoli och kokta ägg
 
Middag: Bakpotatis med kalkon och en röra på keso, lök, majs och babyspenat
 
Midda: Potatis och morötter m. kyckling, sallad (utan avokado o majs) och kesella

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0