Möhippan




Ifredags när jag kom hem tog jag cykeln innan jag blev för trött och åkte till Coop. Köpte bröd så jag kunde ha till frukost och lite godis till Sverige-matchen. Tyvärr förlorade vi ju. Jag sov ändå gott. Vaknade halv sju av klockan. Skulle iväg på möhippa! Helt ärligt var jag såklart inte supersugen på det. Hade varit skönt att få sörja mormor i lugnan ro iaf en dag.

Men dagen blev jätterolig! Jag hade ont i smilgroparna när jag skulle gå till sängs. Det är ett gott betyg.

Jag mötte upp 12 för mig nästan okända tjejer på linnéplatsen kl. 9.15 igår morse. Därifrån traskade vi upp till Slottsskogen där Mikaela blivit avsläppt av en kille på motorcykel. Fortfarande har hon inte en aning om vem det var. Hon hade fått kläder att byta till så när vi kom dit satt hon i en gul t-shirt, en lång sarong, en svart afro-peruk och flip-flop. Ut-tittad såklart.


Malin, en av tärnorna, smetade in brunkräm i ansiktet på bruden och sedan traskade vi bort till Annedal. Där hölls ett svettigt pass i afrodans - så himla kul! =) I olika nyanser på kjolarna dansade vi, hoppade och skakade. Så kul!

Därefter åt vi picknick på gräset och sen tog vi vagnen in till stan. På vägen smällde Mikaela balonger för att få olika uppdrag. Samlade minnen, samlade in pengar, sålde det ena med det andra, klippte av underklädeslappar, klämde okända män på baken och kysste karlar på flinten. Inne på dubliners tiggde hon till sig ett glas som snart fylldes med öl. Hon hade jätteroligt och jag höll på att kikna av skratt flera gånger. Hon fick också tillfälle att visa upp sina nyvunna kunskaper i afrikansk dans. Tjusigt :)

Sedan åkte vi hem till en av tärnorna som lämpligt bor i samma område som mig. (jag slapp trängas med tjejerna som skulle duscha och byta om för kvällen) Vi åt frukt och godis och drack bubbel. Bruden fick ett bad, peeling, fick håret schamponerat, fotbad, massage, håret fixat för kvällen och en sminkning.

Därefter åkte vi till Penang kareokebar. Maten var sådär, men sången desto roligare. Dessutom bestod övriga gäster av två ytterligare möhippor och en svensexa. Kul =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0