Höftproblemet löst?



Igår på Axelssons fick jag världens bästa massör! Hon var sjukt duktig. =) Alldeles strax nyutexaminerad. Det var ju synd hon skulle öppna eget i Varberg, men tja - det är ju inte alltför långt bort.
Jag har alltså sedan Göteborgsvarvet haft problem med min höft. Hon masserade bort en mängd knutar i lår och höft som tydligen är vanligt bland löpare. Hon gav även tips på hur jag ska stretcha. Jag har tänkt att det bara varit överansträngt och att det är att vila bort det som gäller - som med benhinneinflammation.
Icke. Hon löste det. Det skulle ömma ett par dagar, men sen skulle det kännas bra igen.
Nu i efterhand märker jag hur mycket jag har vilat på det ben jag har haft problem med och det har i sin tur bidragit till att jag sträckt ut muskeln för långt och detta har gjort att det har hoppat vid höften. Nu ska jag börja öva mig på att stå med vikten på båda benen och inte sträcka knäna. Det är svårare än det låter.
Men jag är iaf en mycket nöjd kund hos Axelssons Gymnastiska Institut här i Göteborg. Kommer gå dit fler ggr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0