Helgstress och ensamhet




Fredag - återigen är jag supertrött. Och vad ska man göra med helgen? Bara två dagar. Måste hinna med att städa, tvätta, träffa familjen, träna och göra matlådor för veckan. Orkar man ngt mer? Ikväll är jag trött. Har sovit, läst och ja...inte mkt mer faktiskt. Funderar på att städa idag så slipper jag det imorgon. Skulle egentligen upp till Skepplanda för filmkväll med goda vänner. Men icke. Och väl är nog det. Hade inte varit ett vidare trevligt sällskap. Gissar jag.
 
Imorgon ska jag hem till Floda, tänkte jag. Inte träffat familjen på en stund. 
 
Funderar ibland på varför man känner sig så fantastiskt ensam av och till. Men jag träffar ju ingen förutom mina vänner. Par och bögar. Helt krasst. Kanske borde ta mig ut på stan imorgon. Synd att min enda nära tjejkompis som är singel jobbar kvällar och helger. 
 
Jag vill kunna ge och få en kyss och känna fjärilarna i magen och överväldigas av känslor bara av den andre personens närvaro. Tyvärr har jag så otroligt svårt att hitta rätt. Bli kär eller ens förälskad. Och så har man blivit gammal nu. 
 
Ska nog göra ngn form av makeover i augusti när man är ledig igen. Boka tid hos frissan och köpa en ny garderob och skor, köpa bra schampo och nya underkläder. Blir dyrt. Men jag behöver det verkligen.
 
Nåja - helt ensam är jag ju faktiskt inte. Fina Tuffe ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0