Söndag solens dag!




Ja, denna helgen är jag ju hundvakt. Vi har varit ute på en massa promenader, sprungit i snön, lekt med Alma som hade en sorts skräckblandad förtjusning över Beauty. Sen blev de kompisar. Eller ja, Alma blev kompis med Beauty och Beauty accepterade :) Det gick jättebra, Alma är så försiktig! Jag är så imponerad av den tjejen. Och hennes tal - det är så bra nu! Man förstår henne så väl :) Duktig tjej

Vi åkte hem från Floda på kvällen. Idag ska vi snart ut på promenad (förstår ni att hunden fortfarande ligger o sover??) Sen ska jag handla och laga matlådor för veckan. Fläskfilégryta och nötfärsbiffar. Olika matlådor då förstås.. Kan bli bra :)

Sen ska jag iväg o sola - och träna ett rejält pass på gymmet hade jag tänkt. Har ju fuskat lite. Inte varit på gymmet som jag ska utan tränat hemma - som inte ger samma resultat. Tycker jag.

Ikväll kommer Tina och hämtar Beauty igen. Allt har gått bra. Skönt. Tuffe var nog mindre nöjd - plötsligt blev hon en spännande leksak så jag fick ställa in henne i köket. Men vi ska umgås sen :)

Haha, inatt somnade jag i sängen med boken i famnen och Beauty bredvid. Halv fyra tyckte hon det var dags att gå upp. Släppte ner henne från sängen för jag insåg att det var för högt för henne att hoppa själv, hon gick på lådan och sen var det visst dags att leka. Hon var mindre nöjd när hon inte fick hoppa upp i sängen och sova då jag istället pekade på hennes väska där hon alltid sover annars. Kanske därför hon är trött nu förresten. Kanske hade svårt att sova?

Nej, nu ska jag väcka vovven :) Längtar ut i solen...

Have a good one!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0