När det inte går att förklara - det gör ont ändå.

 



Varje år vid den här tiden blir jag fruktansvärt ledsen och nere. Trots att jag älskar julen och allt runt ikring. Jag vet en del orsaker till det, men det är sådant jag inte kan göra något åt. Jag har försökt, men jag behöver påverka någon annan. Och det går inte. Trots att man skriker och gapar. Det tröttar bara ut mig. Istället håller jag det inom mig. Det är också jobbigt, för det gör liksom rent fysiskt ont i hjärtat.
 
De gråtattacker jag får är hemska. Har fått en sån ikväll. Men det är fler orsaker än det jag just skrivit ner. Att det beror på någon annan. Det måste vara något mer som grämer mig. Vet bara inte vad. Förutom det där att jag känner mig ensam av och till. Det spelar ju alltsom oftast in. Ändå går det inte ihop för jag älskar att vara ensam. Jag kan vara ensam mycket och ofta. Men jag borde inte varit ensam ikväll. 
 
För tre år sedan fick jag sjukskriva mig ett par dagar för att jag inte kunde sluta gråta och jag förstod inte varför. Det är skönt att det blivit bättre ändå.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0