I'm a surviver




Hade hälsoundersökning på jobbet idag. Första ggn någonsin som jag har tagit ett blodprov. Jag har varit så otroligt nervös inför just blodprovet. Är extremt nålrädd - och blodrädd. Blod, blodsmak, utslagna tänder...hua! Blämärken kan jag ha - då har jag inte gått sönder liksom. Men jag skulle aldrig kunna skära mig själv. Då hade jag nog spytt. Mår lite illa av blod. 
 
Igår på väg hem från gymmet gick en skummis bakom mig. Jag fick för mig att han skulle slå ner mig och slå ut tänderna på mig. Då väntade jag in honom så han kunde gå förbi istället. Ja, jag vet - jag har blivit aningen rubbad. Men det är inte mitt fel. Det är de där "killarna som inte vet rätt och fel"'s fel.
 
Nog om det..
 
Jag kan meddela att jag är vid fantastiskt god hälsa, om än med något lågt blodtryck. (därför som jag kan vara lite yr ibland) Bra vilopuls, mycket bra värden vad gäller kolesterol o grejer. Bra kondition där både hjärtat och hjärnan synkar. Jag har en bra uppfattning om vad min kropp och mitt hjärta klarar eller tycker är jobbigt. Coolt. Skönt att de kan samarbeta vad gäller hälsan iaf. Inte alltid hjärtat och hjärnan är på samma plan menar jag...
 
Känns iaf bra att ha det svart på vitt - jag mår bra!
 
Förresten - ni som har barn; se till att de är aktiva redan i unga år, det bäddar tydligen för att de ska ha en bra hälsa även när de blir äldre och slår ner på takten.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0