En vit jul!



I söndags hämtade pappa upp mig, Elin och Farmor för att åka hem till Floda. Uppesittarkväll och bingolotto. Heja. (jag vann en nyårslott) Vi kom nästan ända hem. Men det hade snöat på rätt bra under eftermiddagen så sista backen var omöjlig.
 
Vi fick ringa mamma. Mamma och Jesper kom med mammas bil, men eftersom hon inte vågade köra nerför backen ställde hon sig ovanför. Vi kånkade på matkassar, julklappar, packning och farmor uppför backen i snöyran, lyfte in allt i bilen och skyndade hem. Jag och Jesper sprang hem och pappa ställde bilen på en gästparkering och gick hem sen. Vi hann i tid till bingolotto iaf =) Bilen kunde pappa köra hem dagen efter. Bra.
 
Julafton var jättemysig! 
 
I förmiddags körde mamma hem mig. Jag har ägnat tiden här hemma åt att plocka med mina julklappar och fått iordning här hemma. Nu har jag precis rostat pumpakärnor och ställt vin på kylning. =)
 
Detta vaknade jag upp till! Lycka!
 
Elin och farmor fick duka
 
Mamma får alltid huset att bli ett hem
 
Elin hade bakat. Snickerskakan och kokoskolan var fantastiska!
 
Mammas köttbullar! Glömde ta med mig några hem... GODA!
 
Elin mådde bra
 
Pappa testade sin nya Dubok (Taekwon-do-dräkt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0