Hjälp?!





Jag vet att det bara är en intervju jag fått uppe i Stockholm. Men det är ändå en chans till ett nytt jobb. Det finns en chans att jag faktiskt får det. Skulle jag flytta hade det varit så otippat för att vara mig. Trygga Emelie.

Jag satt och skrev upp saker imorse vad jag skulle behöva tänka på om jag hade fått jobbet. Det hela hade fått gå väldigt fort också. Hur hinner man?

Leta boende, bestämma vad man ska göra med sin egen lägenhet, säga upp eller hyra ut i andra hand? Vem skulle jag hyra ut till? Måste vara säker på att jag får in pengar och att det inte är någon som skulle förstöra den. Känner jag någon som behöver hyra en etta?

Vad skulle jag göra med Tuffe?

Vad skulle jag göra med alla mina saker? Om jag inte hyr ut möblerat eller om jag skulle säga upp lägenheten hade jag behövt magasinera alla mina saker, möbler o sådant. Kostar runt en 1000-lapp i månaden. Vad kostar boende i Stockholm? Kommer jag ha råd att flytta?

Om jag stannar i Göteborg då?
Trygghet! Sommarjobb på hyresnämnden, slipper lägenhetsproblemet och frågan om var Tuffe ska ta vägen, har min familj kvar i närheten, kan lägga pengarna på en sista-minuten istället. Lite osäkert om hösten, men det ordnar sig och i allra värsta fall har jag mitt gamla jobb att komma tillbaka till.

Men Stockholm hade inneburit personlig utvecklig, ny miljö och andra människor. Göteborg är bara en tågresa bort. Det är andra sidan landet, inte andra sidan världen.

Jag vet inte vad jag skulle göra om jag hade fått jobbet. Hjälp?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0