Stress....


Som ni märker är jag inte så aktiv med bloggen för tillfället.

Efter 23,5 år så ska jag väl ändå börja lära mig att känna igen mig själv och mina egna signaler? Tycker man ju. Men jag har inte fattat förrän igår.. Det kommer smygande så man uppfattar inte rikitgt vad som är fel. Jag får magknip - men tror att det är mensen. Jag har huvudvärk - men antar att det går över (förändrade kostvanor, nya piller, sockeravvänjing) Jag är trött. Extremt trött även för att vara mig, tanten.

Jag är stressad. Jag tar den här dagen till mitt förfogande och för att komma i fas med allt jag behöver göra.

Jag är stressad för att jag behöver storstäda hemma men får inte tid till det. Jag är stressad för att vi har tenta på måndag och jag har inte ens börjat plugga. Jag är stressad för att jag vill hinna med att träna. Jag är stressad över att jag behöver planera min mat (samtidigt som jag tycker det är skitkul) Jag är stressad över att engelskan ska göras till nästa vecka - men jag har inte inlogg då vi gjorde det på Albins inlogg så jag kan inte ensam göra klart det. (och jag litar inte alltid på andra än mig själv att avsluta något som har en deadline) Jag är stressad över att jag inte får till min LIA-ansökan (praktik-ansökan) som ska börja skickas nästa vecka. Jag vet inte ens var jag vill göra min praktik. Okej, ett hum har jag - men det finns bara 13 platser, vi är 32 i klassen. Heja! Jag har varit stressad över uppgiften som lämnades in igår. Den är iaf över nu. Skönt.

Jag är stressad över att jag hela tiden är trött. Jag är trött - för att jag är stressad.

Jag vill gärna tro att fler än jag försöker leva efter mottot "Du ska behandla andra såsom du själv vill bli behandlad" men jag har återigen blivit motbevisad. Jag har varit så irriterad på en människa i en vecka nu. Tur att jag kan släppa det nu. Vi kommer nog inte behöva ha med henne att göra mer nu iaf. Attityden har gjort mig arg.

Jag hatar att vara närmast pedant.


I see you when I see you, idag är min egen dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0