Lite om NOKA


Jag skrev ett inlägg för någon vecka sedan angående NOKA måltidsersättning.

Varje milkshake blir 216 kalorier och man blandar det med 3 dl mjölk. (lättmjölk)

Den är väldigt god och smakar som en milkshake gör - och man blir fantastiskt mätt på den! Choklad var nog lite, lite godare än vanilj - men det är en smaksak och båda var så mycket godare än andra pulverhistorier. Alltså, det smakar gott.!

Sedan har jag inte druckit alltför många sådana så för mig har det nog inte blivit av att se ngn skillnad på mig på grund av den - kör viktväktarna istället vilket jag tror är ett mycket bättre alternativ. En säker viktnedgång. Men är det så att man inte har orken eller tiden att slänga ihop en måltid passar NOKA skitbra!

Tack Josefine för frågan!



Kommentarer
Postat av: Josefine

Tack! Jag funderar på att köpa det och byta ut det med frukost. Tror du det funkar, håller man sig tillräckligt mätt till lunch med dom?

2011-01-18 @ 21:31:38
Postat av: Storasyster

Om du inte annars äter frukost eller har svårt att få i dig ngt på morgonen är det nog en bra sak. Jag vet inte om man klarar sig till lunch men isf kan man ju ta en frukt däremellan. Jag brukar ta en om jag inte hinner med eller orkar göra middag. Står mig rätt bra på det, men å andra sidan gör jag ju inte många knop på kvällen.



Så helt ärligt så vet jag inte. Testat ngt liknande på morgonen tidigare? Jag tycker ju man står sig bättre på 3 dl NOKA än på en färdigblandad Nutrilett man kan köpa på pressbyrån. =) Hoppas du fått lite svar iaf :)

2011-01-18 @ 21:51:25
URL: http://emelieholmberg.blogg.se/
Postat av: Emelie

Om du annars har svårt att få i dig ngt på morgonen kan det vara bra. Jag äter det dock aldrig på morgonen eftersom jag är så hungrig då. Då duger inget annat än gröt ;)



Har du ätit ngt motsvarande t.ex en färdigblandad nutrilett på morgonen tidigare och stått dig till lunch? Jag tycker iaf man står sig mkt bättre på 3 dl NOKA än en sådan nutrilett. Annars kan man alltid komplettera med en frukt som mellanmål.



Jag brukar dricka en NOKA till middag om jag inte hinner eller orkar laga mat. Då står jag mig rätt bra, men å andra sidan kanske jag inte gör så mkt när jag kommit hem på dagen. Tränar o så gör jag helst på förmiddagen.



Hoppas du fått lite svar iaf :)

2011-01-18 @ 21:55:09
URL: http://emelieholmberg.blogg.se/
Postat av: Emelie

Emelie skulle det ju stå ..haha, kom upp storasyster automatiskt efter att jag kommenterat lillasysters blogg :)

2011-01-18 @ 21:55:47
URL: http://emelieholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0