Mitt mål



Som sagt - är skitnöjd med tiden i gårdagens midnattslopp. Aldrig sprungit det förut och för 1 år och 3 månader sedan när jag sprang mitt första Vårrus trodde jag aldrig att jag skulle orka springa en hel mil utan att gå, typ hälften. Men jag gjorde det - jag gjorde det faktiskt..! På en timma och 34 sekunder. Jag är så himla stolt över mig själv..!

I januari när jag började träna och gå ner i vikt hade jag som mål att gå ner 10 kilo och orka springa midnattsloppet på en timma. Jag klarade det på sånär 30 sekunder. (vikten har jag inte lyckats få bort med 10 kilo, men såväl 8 om man räknar från förra hösten) Jag anmälde mig för att hålla lågan uppe vad gäller träning. Och det har faktiskt sporrat mig, även om jag under vissa perioder bara tog en eller två promenader i veckan istället för att träna ordentligt.

Nu jäklar ska jag fortsätta - funderar fortfarande på pappas utmaning om Göteborgsvarvet. Storebror är visst redan anmäld. Kanske borde jag också.. 2,1 mil - det är ta mig tusan inte omöjligt..! Har ju klarat en mil på asfalt. Varför skulle jag inte klara en till? Vi får se...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0