Livet



Solen skiner idag. :) Jag börjar inte jobba förrän kl 15. Det ska bli så skönt att sista dagen på jobbet på två veckor är en kort dag. Bara stå ett par timmar och sedan räkna kassorna. Sen får jag koppla av totalt. Efter jobbet tänkte jag inhandla ingridienser och muffinsformar. Får nämligen finbesök imorgon och jag tänkte lära Alma tycka om blåbärsmuffins =)

Igår hade jag en jättebra dag. Inga måsten, ingen stress. Pratade i telefon med mamma på morgonen, drack en kaffe i lugn och ro, åt en macka med kokt ägg och tog en dusch. Tog mig till Frölunda Torg för att komma långt bort från jobbet. Där shoppade jag lite grann. Alltid trevligt.

Jag ringde farmor och köpte med en kanellängd. Vi fikade, pratade, la pussel, kollade i fotoalbum och hennes syster Emily letade fram pocketböcker och gav mig rekommendationer på författare.

Klockan 17 mötte jag upp Mikael för en sallad på Adams Café. (favoritsallad!) Sedan tog jag mig hem, tog en dusch och bytte om. Drog på mig klackarna och in till stan igen. Mötte upp mina fina kollegor och pratade strunt. Var hemma runt 1. Hos Daniel då... 

På måndag börjar skolan - det ska bli skönt med lite rutiner igen.

Ny blus från H&M - how do you like it?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0