Bilproblem - igen!

Jag har fått hem lagboken och några andra böcker, ska köpa 3 till på måndag - 500 kronor till, har just betalt räkningen på 2000 från Bokus. Jaja, så är det att vara student.

Idag åkte jag hem till Floda och var där redan klockan nio. (jag vaknade av mig själv kvart över 6, men låg kvar en timma till dess jag klev upp - såå morgonpigg!) Jag träffade lillebrors flickvän och pratade med mamma och Nicke. Förresten jättekul o se lillebror igen, blir ju än mer sällan när han är i lumpen. Heja på!

Jag lånade bilen. Alla som känner mig vet att jag inte går ihop med bilar. Inte idag heller. När jag hade handlat klart och jag skyndat in med allt i kyl och frys och skulle lägga gasen i botten för att hinna till Förbohallen i Stenkullen för att se Se-jong Taekwon-do klubbs uppvisning (pappas klubb) så startade inte bilen!

Jag ringde mamma, och jag kände ändå hur lugn jag var denna ggn. Jag var hemma och bilen fick väl stå om det var så. Till dess pappa hade tid eller liknande, tänkte jag. Men storebror ställde upp direkt. Så himla snällt!  Det visade sig vara batteriet och jag hade inga startkablar. Hur det var behövde vi ändå inte dem. Robin pillade lite under motorhuven och vips så funkade den! Himla käckt! Tack! ♥

Sedan åkte jag direkt hem, missade uppvisningen och tog med mamma i bilen. Fann ett par ursnygga höstskor - äntligen! Och en bättre väska. Ska jag bära runt på lagboken måste jag tänka mer ergonomiskt. Axelrem är ett måste!


Kärlek!
Nu tar jag en promenad =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0