TIPS mot våldet!


Godmorgon!
Regnet öser ner på utsidan. Jag äter frukost och dricker te. Har fått ont i halsen :( Så himla typiskt. Jag hoppas dock det går över framåt dagen. Efter skolan hade jag nämligen tänkt träna på gymmet. Åh, jag saknar Taekwon-don jättemycket nu! Fann mig själv stå o sparka igår kväll innan jag skulle sova, försökte få till dem såsom jag kunde förr (högra benet hänger med medan vänster inte är helt med på noterna) Jag tror det är en effekt av det ohyggliga våld som faktiskt finns här i stan. Ska man verkligen behöva vara rädd för att bli överfallen när man är på väg hem när mörkret fallit? Knappt att jag går o handlar om klockan är efter 18 längre. Ska lämna tillbaka sprayen till Josefin och sedan ska jag banne mig ordna med en egen!

Lördag 6 november och söndag 7 november ordnas med GRATIS självförsvarskurs för tjejer på Schillerska Gymnasiet. Sponsorer skänker pengar till Brottsofferjouren per deltagare så det är sjukt bra om så många som möjligt kommer! Det är Krav Maga Academy som anordnar detta och det är 15-årsgräns. träningskläder samt skor (glöm inte vattenflaskan)

Dagarna är uppdelade på två tillfällen per dag. 8-12 första passet, 13-17 andra passet (gäller både lördag och söndag)

 

 


 




Kommentarer
Postat av: Rasmusvilde

Very informative and enlightening website

2011-05-10 @ 13:13:58
URL: http://rasmusvilde.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0