Var är snön?


Det är den 17:e november. Jag sitter o väntar på snön. Nej, det gör jag väl egentligen inte. Jag hittar bara på orsaker på att inte ta mig hemifrån. Jag är lat och bekväm idag. Men nu har jag iaf fått på mig kläder och gjort mig vacker :P (det är bara nåt man säger)

Mina låtar på Soptify gör det svårt för mig att lämna hemmet och dessutom behöver Tuffe få lite kärlek. Inte varje dag man är hemma och ledig :P ...bara nästan.

Jag funderar över kläder till på lördag när det är julfest. Jag har fyndat en klänning, "den lilla svarta". Och då menar jag verkligen fyndat! Den kostade 50 spänn. Nej, jag har inte glömt en nolla. Femtio riksdaler - och den sitter som en smäck ;) Ni får se på lördag. Jo, jag har nog bestämt mig =)

17:e november 1995 kommer jag fortfarande ihåg som om det var igår. En av höjdpunkterna och topp tre av upplevelser från man var liten. Gud vilken dag! Haha, nu sitter norrlänningarna o skrattar gott. Snöstormen 1995 var ett minne för livet. =) Insnöade och kunde inte ens öppna ytterdörren. Vi hoppade från balkongen, åkte pulka nästan från taket. Nicklas var fyra år och försvann i all snön när vi gick i trappan upp till Marie-Helenes hus och vi var lediga från skolan. Vi såg inte ut genom köksfönstren - det var så mycket snö. Fantastiskt att fönstren höll. Hade väl varit kul med en ny snöstorm? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0