Ett steg i taget


God morgon! Ny vecka, nya tag!
Haha, som ni förstår var jag väl inte den skarpaste kniven i lådan igår ;)

Kikar ut genom fönstret - stora flingor faller och i buskarna har jag hängt talgbollar. Fullt med söta småfåglar! :) Jag vill börja julpynta nu. Men jag ska försöka hålla mig till helgen. Då är det redan 1:a advent! Redan! Herregud. Nu går det undan.


Igår kväll träffade jag lillasyster, farmor och hennes väninna. Vi gick på konserthuset och lyssnade på Renata Chlumska. En äventyrare. Helt otroligt vilket jobb hon har, kvinnan! Hade själv aldrig pallat faktiskt. :P 2005 tog hon sig runt USA med en kajak och cykel. Det tog 439 dagar. Jag tror hon är smått galen ;) Haha - hur kommer man på en sån idé? Jag blev iaf så himla rörd när hon talade om Göran Kropp och förlusten av honom. Hon skulle gjort nämnda resan tillsammans med honom, men så dog han i en olycka 2002.

Hon ville iaf få fram att allt går, övning ger färdighet och det är bara man själv som sätter sina gränser. Misslyckas man en gång så går det bättre nästa gång. Det är ingen annan än du själv som kan göra något åt saken. Vill du, kan du.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0