Efterlyser vanligt hyfs!


På fredag har vi tenta i datorkunskap. Satt just och övade lite medan jag sammanställde mina anteckningar jag tagit under lektionen idag och sist för mina söta klasskamrater som behöver ta hand om sina små barn :) Det känns rätt bra. Synd bara jag missade en stund av lektionen idag då jag hade ett ärende.


Sedan följde jag också en vän till mvc för sån där cellprovtagning som alla kvinnor över 23 ska göra. Har också bokat tid för det om någon vecka och är rätt nervös över det. Hua! Men det gick tydligen bra och gjorde inte ont.
Men vad jag tänkte komma med var att

om man arbetar inom vården - visst fan måste man väl ha social kompetens? Särskilt om man står i en reception? Eller är jag bara överkänslig eftersom man själv jobbar med service?

♦ Man talar inte fackspråk med folk som inte är i branschen
(jag förstod ju vad hon menade, men blev ändå irriterad för principen säger att folk inte är insatta)

♦ Man ska vara tillmötesgående i en reception - hjälpsam

♦ Det sämsta man kan göra är att dumförklara en patient, med en underton som spyr förrakt

♦ Man ska inte vara snorkig, särskilt inte på avdelningen där patienterna möter en gynekolog.
Det är så förbannat känsligt i sig!

Jag blir på riktigt upprörd när man får ett sådant bemötande. Vet inte folk vad vanligt hyfs är? Eller är det jag som har för höga krav?


Kommentarer
Postat av: Amanda

Tack gulle, vad snäll du är som antecknar åt mig (delvis). Håller helt med dig om personalen! Dom borde skärpa till sig! Tur att vi är bra iaf :) Puss

2010-11-23 @ 21:50:15
URL: http://tankaravamanda.blogg.se/
Postat av: Markusalma

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!

2011-03-10 @ 13:03:33
URL: http://markusalma.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0