Nostalgitripp

Tåget gick inte till Floda från Göteborg idag. Ersättningsbuss. I don´t mind. Jag misstänker dock att andra inte gillade det lika mycket som jag. Men det är deras problem. Hade med en korsordstidning och läxböcker, men jag glömde snart bort det mesta medan jag njöt av färden som gick bortom motorvägen för att komma in på alla mellanstationer.

Sävenäs - Richard som jag alltid haft ett gott öga till. Skulle på "dejt" med hans kompis, men vi fattade tycke för varandra och Tesse fick istället gå hand i hand med min dejt =)

Partille - 17 år och första kärleken Jimmy

Jonsered - nyår med Anglelica och hennes dansvänner 2006/2007 Nyårsmiddag på Utbys pizzeria minutrarna innan de stängde =)

Jonseredsvägen - de många och långa bilturerna med Björn ♥ som jag aldrig släppte

Aspen - Tesse, Becca och Alex, förfester, fester och tonårsliv ♥ those were the days, babe!

Aspedalen/Rydsberg - disco när man var 13-14 och allt var spännande och nytt, killar, dans och smink

Lerum - när jag åkte förbi Martins farmors hus kom jag att tänka på när vi varit i Mantorp och hans koppling gick sönder - på femman körde vi hela vägen efter att ha blivit påputtade av resten av gänget haha! Det var spännande må jag säga!

Höjdens förskola där jag tog några trevande steg på förskollärarutbildningen

Hela vägen tänkte jag också på när jag övningskört. =) I Lerum där jag och mamma övade på att backa runt hörn i det oändliga, Statoilmacken där vi fick ställa bilen efter att jag kört sönder den andra generatorremen under mina försök till körkort. Stackars pappa som fått städa upp efter mig!

När vi kom förbi Preem mindes jag när jag, storebror, lillebror och Johan skulle åka till Ullared och vi inte kunde sätta nyckeln i tanklåset för det var så kallt dagen innan julafton. Robin tänder då en tändare utan att tänka på risken. Haha, men allt gick bra!

I 15 år bodde jag i Floda. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0