Ta-hand-om-mig-själv-söndag

Har lite av en nyttodag.
Däremot har jag inte gjort nånting i matten eller så. Men det får bli på tisdag. Eller onsdag.

Vaknade runt 8 imorse. Alldeles lagom och jätteskönt. Utsövd till max. Plockade undan, gjorde frukost och knappade på datorn en stund. Sedan åkte jag till Majorna och kikade på var det var jag skulle vara imorgon. Börjar Naturkunskapen då och jag har inte tid att leta imorgon, eftersom jag jobbar till precis innan. Sedan gick jag från järntorget till stan. Härligt. På lindex fann jag vårjackan jag kikat ut. I rätt storlek. 36. Mycket bra. Sen handlade jag mat och åkte hem. Har lagat mat och latat mig, läst i boken jag för tillfället håller på med. "En plats i solen" av Liza Marklund.

Solen skiner och jag ska snart ut på en promenad. Det har torkat upp nästan överallt och risken att halka är minsann rätt liten. Härligt - snart, snart, snart är det vårjacka och morgonpromenader som gäller. Lycka!

Ikväll ska jag rå om mig själv. Hårinpackning, fotfilande (med min nya fotfil, den andra tappade sandpappret) fotmassage och peeling. Nytt nagellack ska på och så ska jag smörja in nagelbanden med oljan jag fuskat med så! Ansiktsmasken åker nog på den också. =) Jag gör sånt där alldeles för sällan.


Jag sitter med altandörren öppen och det är faktiskt varmt!


Söndagslunchen: Falukorv i ugn med potatismos
Jättelänge sen och efterlängtat!

Nu blir det promenad =)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0