Mat



Laxpytt, 1 person

150 gr lax
en halv liten zucchini
2 potatisar (kokta, kalla)
75 gr sparris
en halv rödlök

citronpeppar
salt
svartpeppar

till detta kan man göra en kall röra; (1 person)
0,4 dl kesella lätt
0,2 dl yoghurt
citronsaft

En matblogg?
Idag fick jag hem senaste numret av Topphälsa som jag med mycket entusiasm valde att prenumerera på då jag skulle springa vårruset i maj. Iaf så fanns där en annons om ISO-dieten. (Iso är grekiska och betyder lika) Jag tyckte det lät vettigt, typ tallriksmodellen och det fanns en massa recept och tips. Jag som behöver få bort mitt sötsug insåg att det kanske är något för mig. Dessutom vill jag trimma lite på min kropp och få inspiration till bra mat. Jag äter sällan mat när jag är ensam eftersom det är tråkigt att laga, alla recept är till 4 personer. Det blir ofta mackor. Illa. Mycket illa. Min mage tar stryk. Mycket stryk. ISO-dieten är dessutom glutenfri..! Detta kan göra något åt min mage - det har jag inga tvivel om.

Så...vi får väl se om jag lyckas upprätthålla detta. Wish me luck, keep up the motivation... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0