Min sjukdagbok :P

Jag har blivit sjuk.
Har aldrig förr haft halsfluss, men det är tydligen vad jag fått.
Det är alldeles varigt i mina mandlar. Mysigt.
Nu har jag iaf fått medicin. Knaprar den men smittar än.

Jag ska be o få tala om att dessa dagar varit ett helvete. I söndags när jag hade städat hos farmor däckade jag på soffan. Febern attackerade. Tog mig med nöd och näppe hem, knaprade panodil och hoppades bli frisk. Det blev jag inte. Halsen ömade, huvudet dunkade, hela kroppen var öm och jag funderade på svininfluensan, eller iaf en vanlig influensa. Men icke.

I måndags låg jag helt utslagen. Borde ha ringt sjukvårdsupplysningen och även doktorn men jag hade verkligen ingen ork, låg mest hemma o grät o sov. Fick i mig lite yoghurt och te. Illa

Igår ringde jag sjukvårdsupplysningen och hon ordinerade glass. Sa att det troligtvis var halsfluss och den skulle kollas upp. Fick tid hos doktorn och gick dit med nöd och näppe. Svettades och frös om vartannat, genomblöt och rödgråten för att det gjorde så ont blev jag idiotförklarad av labpersonalen. Jag saknade min mamma! Det är väl klart jag hade tagit receptfria smärtstillande! Och ja, hade jag haft ork hade jag kommit in tidigare. Fan, det är inte lätt att vara sjuk när man bor själv!

Efter läkarbesöket köpte jag glass som jag ändå inte fick i mig, hämtade ut medicinen och tog mig hemåt. Var helt slut och däckade på sängen när jag kom hem.

Skulle ha jobbat i måndags, men jag smittar och går på en 10-dagars kur. Därför vågar jag inte jobba förrän till helgen så ingen annan blir sjuk. Om jag känner mig bra.

Jag vill aldrig mer vara sjuk....!!


Kommentarer
Postat av: terese

stackars Emelie. Låter ju inte alls kul det där:( Hoppas att medicinen hjälper fort nu. Ta hand om dig! Kram

2009-09-09 @ 15:42:29
URL: http://hellotess.blogg.se/
Postat av: alexandra

nä, halsfluss är inget kul!! Hoppas att det snart går över, och INTE kommer tillbaka. Puss!

2009-09-10 @ 11:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0