LEDIG!

Jag har alltid tyckt att studera.nu varit e krånglig sida. Nu börjar jag förstå den lite bättre. Nu är det istället komvux här i Göteborg som krånglar. Tydligen är jag fortfarande folkbokförd i Lerums kommun vilket således gör att jag måste läsa matten i Lerum. Detta är inte ett alternativ i och med att jag för ungefär 1,5 år sedan adressändrade till Göteborgsadress. Och dessutom är jag riktigt missnöjd med läraren i Lerum. Han gav mig inte det stöd jag behövde och hade aldrig svar på mina frågor. Hur ska jag då nånsin klara matte B?

Jag har mailat skatteverket och kika på felet. Får nog ta och ringa komvux på tisdag och förklara situationen. Väntar på svar först.

Gårdagen spenderades i Floda. Och sen åkte jag och mamma och storhandlade. Massor av mat. Nya kryddor och oljor iomed min kokbok jag ska börja följa. Mycket internationell mat. Mycket grönsaker. Aubergin ska bli gott att tillaga. =) Igår gjorde jag en pizza till Idol. En pizza med quorn på vitkålsbotten. Låter inte jättespännande. Men gott blev det vill jag lova!

Idag tänkte jag träffa Lollo. Länge sen nu. Och köpa ett hänglås till gymmet. Det ska bli riktigt skoj att börja träna igen. På tisdag ska jag träffa en PT och lägga upp ett pass. Och imorgon blir det vattengympa för första ggn! =) Roligt! Har skrivit i min kalender och fått ihop så jag kan gå på gymmet minst två ggr per vecka, många ggr tre ggr =) Härligt!

by the way...
ERIK och ERIKA till final!


 

Fick ett sms som gjorde mig glad. Den julfanatiker jag är.

Jul på Liseberg drar igång om 1,5 månad igen. Mysigt! Hoppas på att kunna jobba en hel del =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0