Magiskt..!

Bröllopet var vackert!

Nu är de minsann man och hustru. Häftigt.
Ska lägga upp lite bilder så får ni se.


Fredagen gick åt till planering och packning av saker. Skulle ju sova hos bruden natten till den stora dagen och man får ju ha med en del, se till så man inte glömmer. Men det gjorde jag ju såklart ändå. Det jag var mest nervös över. Talet. Jo, det glömde jag ju. Klantigt. Tur det inte var så långt så jag kunde ju skriva upp en del stödord i efterhand. Med facit i hand glömde jag en del, men det är smällar man får ta och på det hela blev det ändå helt ok. Efter Hannas sång var det dock svårt att toppa. Haha! Mycket bra.

På fredagkvällen gick jag, Carro och Hanna till HardRock Café för en matbit, last night in freedom, right? Klockan 21.00 tog vi spårvagnen och såg utröstningen i Idol hemma. Haha! Jag var dödstrött och Hanna likaså. Bruden låg o snattrade till dess jag vart jättepigg. Pratade minnen och Carro var lycklig - inte en tillstymmelse av nervositet. What? Själv kunde jag knappt sova, var nervös till tusen och hade ont i magen. Sen somnade Carro och jag låg ensam vaken med tankar om morgondagen. Tog mig två ipren för huvudvärken som kom smygande, och somnade snart.







Vaknade av att Carro, i sömnen, stoppade om mig innan hon vände sig till sitt igen. Jag tror hon en dag blir en bra mamma. Haha! Kollade med brudgummen - detta är tydligen en vana hon har. Men hon minns det aldrig själv. =)




På dagen med stort D hämtade min far upp oss i sin Cadillac och vi var på salongen kl 10. Madde fixade Carros hår och Tommy assisterade. Hon har minsann pli på sin karl som inget annat vill än att gifta sig med sin tjej. De får vänta till nästa år. Kärleken spirar, jo jag tackar jag! När ska jag finna mig en karl? Som är nog vettig att behålla?

Påklädningen gick utan problem och nu var det bara att ge sig av. Aningen tidiga till kyrkan. Då kom nervositeten.

Kyrkan var vacker, bruden var vackrast. Jag skakade och grät när de gav sina trohetslöften. Sången i kyrkan var underbar "För kärlekens skull" och en annan svensk sång som jag i skrivandets stund inte minns titeln på, men som jag senare under kvällen inte kunde få nog av. Det är konstigt vad minnet är kort ibland.

Bröllopsmiddagen var bland det godaste jag någonsin ätit. Hummersoppa, fiskrätten till huvudrätt och deserten som inte med ord kan beskrivas, glass med en gudomlig sås. Tårtan var något alldeles extra, men jag ska ärligt säga att jag var oerhört mätt. Personalen på Jungman Jansson var galet proffesionell!

Talet gick utan svårighet trots mina glömda stödord. Att lyssna på de andras tal var jätteroligt och jag blev rörd till många tårar av talet från brudens far. Mycket kärlek, rakt från hjärtat!

Bröllopsvalsen var vacker och jag själv blev uppbjuden men snubblade mest på Henriks fötter. haha! Stackarn, jag kan verkligen inte dansa.. :S

Så... Enjoy!




   

Stolta tärnor med en galet vacker brud!


Forever and ever!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0