De har inte så stor hjärna

Ska fortsätta uppdatera om min fågel tänkte jag =)

I lördags var hon ute och flög. (Daniel var mer eller mindre livrädd - han ville helst inte vara kvar själv när jag skulle iväg och handla.) Hon tillbringade dock större delen av tiden i köket, om än en del på tv:n och i soffan. I köket hittade hon en favorit. Brödrosten. Den blänkte och sken - dessutom kunde man ju spegla sig. Men korkad som hon är trodde hon att det fanns en fågel i brödrosten. Hon blev alldeles till sig kan jag lova och satt där ute i köket åtskilliga timmar. Nästan iaf. Det gulligaste var nog ändå när hon började leta under brödrosten. Där fanns ingen pippi... Flera ggr gick hon också runt för att finna sin vän. Men hur många varv hon än tog fanns där ingen fågel. Stackarn! Kanske borde köpa henne en vän.

När hennes favoritlåt "Snälla, snälla" spelades så tröttnade hon iaf på den där fågeln som inte ville visa sig. Då kom hon in till oss i vardagsrummet och satte sig på tv:n och kikade ner på de tävlande. =) Mysfågel! Och helt själv knatade hon in i buren när det var läggdags.


Kommentarer
Postat av: alexandra

nej vilken söt fågel! ja en liten kompis skulle hon nog inte bli ledsen av=) puss puss!

2009-03-17 @ 19:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0