Pjuh...*

Igår gjorde jag en kraftansträngning och fick ordning på mitt vardagsrum. Och spenderade pengar.

Dagen började med en långpromenad där pappa ringde mitt i en bra låt (men det var det baske mig värt!) Det var bara att traska hem igen och göra sig till människa - vi skulle inhandla en tv. Gött..! Men pappa hade inte så lång rast så det blev en rask sväng in på jobbet och köpte mig en platt tv och mycket större än den jag har nu dessutom. Haha - nu kan jag se texten om jag ligger i sängen!

Efter tv-inköpet åkte jag med pappa till Bäckebol - dags att ta tag i en soffa också. Vi åt lunch och sedan åkte han tillbaka till jobbet. På Ikea fann jag en soffa jag ville ha + självklart en hel del andra grejer, bland annat riktigt fina kuddforal och krukor! =) Så jag ska inhandla krukväxter ikväll hade jag tänkt! Beställde en hemkörning så den skulle komma redan under kvällen. Så himla smidigt!

På vägen hem traskade jag in på Clas Ohlssons och köpte maskeringstejp som var slut där hemma. Det var dags att måla klart i vardagsrummet. Har nu en plommonlila, väldigt mörk sådan färg på min fondvägg - jag är otroligt nöjd! Men kroppen värker, det är minsann inget lätt jobb för mina stackars armar - jag är så klen så det finns inte. Emellan strykningarna hann jag med att laga middag och matlåda till idag. Tacobiffar - gudomliga! Tack Alexandra för receptet!

Färgen hade hunnit torka, möblerna hann jag ställa tillbaka och rummet var städat som att det inte varit idag jag hade målat innan killarna kom med soffan. Vi hjälptes åt och allt gick hur smidigt som helst. Så jag satte mig att skruva ihop soffan och lyckades, utan en enda svordom! Kan varmt rekommendera Karlstad-soffan för den med som fullkomligen hatar att sätta ihop möbler =)

Nu är här så fint så jag vill helst inte lämna lägenheten.
Måste dock inhandla nubb så jag får upp mina tavlor.

Idag ska jag jobba. Men inte förrän 12 - lyx!


Nu ska jag sätta upp en väggdekoration.....


Kommentarer
Postat av: alexandra

var kul att du tyckte om dem=) Godare biffar finns inte=P Måste se din lägenhet någon gång. Fint med lila=) pusspuss

2009-06-03 @ 16:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0