Kaos

Det blev ingen bowling i lördags. Istället åkte vi hem till Marcus i Kålltorp och lekte charader och Vem vill bli miljonär. Vi blev inga miljonärer. Men Nicklas blev myndig och vi tog oss ut till "Frankes" på hörnan och drack lite öl o vin innan vi drog in mot stan. Jag åkte dock hem för klockan var mycket och jag skulle jobba dagen efter.

Jag har kommit fram till att jag inte tål alkohol. Alls. Jag drack två groggar och 1,5 glas vin. Det var alles. Sen åkte jag hem och lagade mat för jag var hungrig. Sen skulle jag sova men det snurrade för mycket. Jag gick in på badrummet och snart var maten jag hade ätit inte längre kvar. Ja... Usch så jag mådde. Söndagen var inte o leka med. Jobb, som sagt.

Sitter i mitt kaos till hem.
Håller som bäst på med badrummet. Jäkla mycket som ska städas! Och i en gammal lägenhet som denna är det svårt att se vad som kan tas bort och vad som är alldeles för ingrott. Så därför tar jag i för kung och fosterland när jag gnuggar fläckar. Men ibland utan resultat. Tråkigt. Sen har jag lyckats dra bort en del tapet mitt på väggen där jag haft en hylla. Illa! Hur ska jag fixa det??

Kylen, frysen och ugnen är också var sitt kapitel. Ugnen är så gott som klar, som tur är! Ska bara gnugga järnstängerna som sitter ovanför gasen. Men vad allt tar tid! Har dessutom inte helt och fullt packat klart. Ska dammsuga ur garderoberna ikväll så de är klara. Tur att jag har bärhjälp i helgen. Annars vete sjutton hur jag skulle hinna flytta alla lådor och alla påsar och sånt som inte är nerpackat. 

För mycket flyttprat. Tråkigt.



Det blir nog ingen Stockholmstrip första mars. Istället blir det en shoppingresa med Kielbåten. =) Stockholm blir det senare i våren.  20:e februari ska vi dessutom se på "Hunger" på stadsteatern här i Göteborg.

Roligt med inplanerade upplevelser!

Imorgon ska jag fortsätta med städningen. Förhoppningsvis är det inte så mkt o göra imorgon.
Ska träna då också hade jag  tänkt. Inget danspass dock tror jag. Blir nog gym igen. Carro ska ju inte med. Roligare o göra gruppaktiviteter om man är två tycker jag. Nicke lilltroll får vänta på sin present. Ska komma på vad han ska få först. hehe :P Men på lördag ska han få ngt iaf hade jag tänkt.


Det är mycket nu.


But I like it ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0