2009

Mitt 2009 har varit helt okej. Blandning av skratt och tårar. Som det brukar vara. I´ll tell you.... Jag tror jag blivit mer spontan än vad jag varit tidigare..

2009 började med fyrverkerier på en tråkig vindsbalkong. Jag, Angelica, Fia och en hel drös med folk jag inte kände. Och Daniel i örat.

Jag skaffade pojkvän som jag i princip bodde hos, jag flyttade ut ur mitt 2:a handskontrakt på Måns Bryntessonsplatsen och hyrde min brors lägenhet istället. Jag och Daniel tog en tripp med Kielfärjan, som jag inte gjort tidigare, jag sökte och fick jobb i Nordstan istället för i Kungsbacka - mycket närmre till jobbet! Jag var überlycklig! Vi byggde upp butiken och det var många skratt (och självklart irritation när man jobbat för länge) med nya kollegor, en del afterworks igen - men jag som hade erfarenhet från förra året tog det väldigt lugnt med dem. Dagarna innan öppning blev jag dumpad. Tur att jag hade eget place att återvända till! Men va ledsen jag var! Tur också man hade jobb att begrava sig i.


höjdpunkt
14:e februari och pingsthelgen spenderade jag i Karlstad. Otroligt att man inte hann med en till tripp? De helgerna var iaf helt underbara! Tack Alexandra, Terese och Rebecca för en fin alla hjärtans!



Volleybollkvällen med jobbet var jättetrevlig! Måste göras om!
Sommaren bjöd också på en del härliga fester i värmen, en välförtjänt resa till Grekland med Mariella där vi var äkta tursiter, en tur till Östersund och personalfest på Starbowling.

Hösten har bara sprungit förbi, jag har kommit igång med träningen och det har varit en del jobb och jag har inte mått jättebra alla ggr, halsfluss och stress. Men jag har nästan kommit till ro. Nu väntar en vår med infrianden av de löften jag gett mig själv.

Carros bröllop närmade sig med stormsteg och möhippa anordnades. Det var roligt! Tack tjejer!

Sen var det självklart dags att gå altargången i St Birgittas kapell. Vackert! Festen på Ljungman Jansson var jätterolig och jag överlevde tillomed talet jag skulle ge.



Vackrare kan ingen vara!

5:e december var det julfest med jobbet. Jag gillar verkligen mina arbetskamrater! Har alltid roligt med dem!
Saknade dock Mariella som under året bytt tillbaka till Sisjön - men henne ska jag fira nyår med =)

11:e december flög jag till huvudstaden för första ggn i mitt liv =)
Träffade David och hade jättetrevligt!

Julafton med familjen var kanon! Älskar dem och det är härligt att få umgås allihop!


Inför 2010
önskar jag mig fler resor, mer tid till vänner, att få börja med min utbildning som jag bara längtar efter nu. Hoppas på att matten går vägen och att jag hinner med Naturkunskap B och högskoleprovet i vår. Det ska gå.



Pingsthelgen i Karlstad



Målar om i vardagsrummet/Sovrummet



På Incontro med Piff, Puff och Mammi

  

En kväll i juli på Mariellas balkong


Volleybollkvällen, Herman, Jens och jag



Midsommar med Lollo



Thassos med Mariella



Angelica och jag i somras på vagnen efter Incontro



Jesper hemma hos Farmor, i garderoben :S

 

Min födelsedag hemma hos mig med en del av familjen

  



Barbie och Clown - Emelie och Davve


Prinsessan alla dagar!

Nervös trio



Jag har minsann bara fina killar på mitt jobb!! =)





Nu ska jag på promenad med Angelica!


Kommentarer
Postat av: alexandra

åhh det är ju så mysigt med dig här uppe=D

2010-01-04 @ 00:06:48
URL: http://a

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0