Minnen..!!

Fredag kväll, 23:14.. Jag ligger i sängen. Hyfsat trött. I vardagsrummet sitter Daniel. Fight Club på tv:n. Har nog aldrig haft tålamodet att se hela. Not my cup of tea helt enkelt.

Tvättade imorse (har varit ledig idag) och sedan solade jag också innan frukost. Gött =) Bli lite brun och fräsch! Sedan åkte jag hem till Floda. Helt underbart att få prata med mamma!! Saknar henne som bara den ibland. Ta ett glas vin med mamma och laga mat medan radion skrålar i vardagsrummet.  Ett showande i lindedance på "Så ska det låta" förut väckte minnen till liv och ibland önskar man att man var lite yngre igen. Ja, Carro - för du minns väl när du försökte lära mamma och mig linedance? Försökte hitta en bild, men jag hade dem visst inte på denna datorn. :(

Efter hembesöket tog jag mig genom soliga Floda till Angelica. Mycket minnen i den delen av Floda, får jag ju säga. Alldeles för mycket. Vemod, längtan tillbaka till förr. Varför blir man äldre? Vi borde stanna där vi är och njuta ordentligt! Tiden går alldeles för fort!! Vi har blivit vuxna alldeles för fort. Inte minst så märks det på våra syskon. Nicke är redan 18 bast! Var tog åren vägen??

Imorgon ska jag och Angelica umgås hela dagen! Hon och jag ska shoppa på förmiddagen, sedan blir det ett röjj hemma hos mig, upprustning av uteplatsen - någon som har en häcksax månne?? Hon är så snäll Angelica! Jag har ju en tendens att aldrig riktigt få tummen ur när det gäller vissa saker. Sånt där tråkigt,... Och så ska vi dricka vin eller annan alkohol hos mig innan inplanerad utgång. Kul...!! Länge sen...

På söndag gör jag 4 timmar i Kålleredsbutiken igen. En god gärning vid personalbrist. Dubbelt betalt i fyra timmar tackar jag inte nej till, även om jag skulle vara bakis? =)

Nostalgi har präglat min dag.

Tack o puss..!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0