Bullbak!

Daniel kom hit klockan fem och vi började genast med degen. Insåg att jaginte hade ngt pärlsocker så vi gick till affären medan degen jäste.. Hmm...måste fråga mamma vad hemligheten är för att få en luftigare deg - hade jag för mkt mjöl?På något vis är alltid mammas bullar godare. Men vi genomförde storbaket och gjorde både kanel och vaniljbullar.

Sedan smaskade vi i oss grillad kyckling och potiatissallad (som vi snart förstod borde slängas, för den ska väl inte vara så syrlig va?) När bullarna var klara gjorde vi kaffe till dem och såg på Idol, självklart! Tv-tittade hela kvällen faktiskt. Avslutade med American Pie och blåbärssoppa.

Mätt och belåten. Ska snart hoppa in i duschen innan läggdags - blev visst en sen kväll.

Mumsfillibums!

Imorgon väntar en heldag med jobb (9.30-19.30) och på fredag ska jag städa hos farmor.
Jobb hela helgen också...

Pussokram

Kommentarer
Postat av: alexandra

nej vilken mysig kväll=D Ja, inte för mkt mjöl, degen ska vara lite "kletigt" när du sätter den på jäsning=) Hoppas den blev bra iaf hihi. Jag blev sugen på att baka vaniljbullar jag med, det är så himla gott!! saknar dig!! puss=)

2008-09-11 @ 06:49:49
URL: http://alexjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0