Längtan?

Har sagt det förr, men jag säger det igen. Mest för att jag själv inte förstår var tiden tar vägen. Tiden flyger fram!

På lördag är det November! Inte längre den tionde månaden på året. ´Den elfte! Den näst sista månaden på året. 2008 är snart till ända. Och jag, julfantasten av högsta rang - har inte fått ngn jullängtan.. Det är ett mysterium. Kanske är det för att jag inte en enda gång har behövt använda mina vinterskor, eller kanske för att jag inte sprungit i affärer med julpynt. I vilket fall som helst bör jag nu börja planera julpyntet i min egen lägenhet. Tomtar, julgardiner och stjärnor i fönstret. Mer filtar och kuddar!

Så fort vi får den där ånggrejen som mamma och jag har beställt blir här storrengöring och i o med det kommer jag vilja ha en massa julpynt! Det tror jag det! Jul är hemtrevnad och värme. Innan första advent - om bara en månad, ska jag ha hängt upp mina julgardiner. Ska nog planera in en dag att åka iväg o kika på det.



Familjen Knas på julafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0