Mästerkocken!

Jag, Emelie Holmberg, har just upptäckt en oanad talang!

Vanlig husmanskost som man lagar sådär varje dag är jag fruktansvärt dålig på, speciellt det där med att koka ris är jag urusel på.
MEN, idag letade jag efter recept att gå efter och fann ett recept på en vegetarisk wok, intressant och enkelt verkade det vara. Jag drog mig ner till ICA och inhandlade diverse chilifrukter, vitlök, purjolök, massor av champinjoner och nudlar bland annat.

(sedan gick jag faktiskt till apoteket och hämtade ut mitt flour också som jag ska skölja med varje kväll)

Sedan ställde jag mig o wokade lite lök och hackade lite chili och följde receptet till punkt och pricka. Och det belv fantastiskt gott! Och det var till fyra personer så imorgon har både jag o Martin matlåda. (Martin får två portioner)

Det var riktigt roligt. Mat för imorgon är ordnat, så då blir det stuvade morötter med bladpersilja till köttbullarna och potatisen på fredag. Hehe, känner mig riktigt duktig och inspirerad =) Nu ska Emelie bli ett matvrak, istället för en godisgris. Jupp!


Nä, jag har fortfarande en hel del att skriva på fråga två, innan hemtentan ska in ikväll.
Men det känns kanonbra att deadlinen är ikväll för jag vill vara klar med den snart!

Puss!

(Synd att jag inte tog ett kort på min fantastiska mat, den såg riktigt apitlig ut med mycket färg!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0