En tuff dag

Fy, idag har verkligen varit en tuff dag.

För att glömma allt tyckte mamma att vi skulle ta oss en sväng hemifrån. Det tyckte jag var en bra idé. Torkade tårarna och sminkade bort mina rödsprängda kinder och ögon. Vattenfast, manade mamma. Men jag tog ingen maskara iaf. Den hade försvunnit snart ändå, ner på kinden. Mindre snyggt.

Vi kikade i affärer och tittade efter en byrå till Robin. Kunde inte enas. Dessutom var det länge sen jag var hos honom så vi kunde inte riktigt komma på vilka färger som skulle passa. Mörkt eller ljust trä? vilken storlek?Nae, han får nog vara med själv. Sedan köpte vi med oss lite wienerbröd och åkte hem till Robin. Mindes att jag hade hans nyckel på knippan.

När vi kom in hos Robin, som inte var hemma, möttes vi av ett berg av kläder. Vi tog en kopp kaffe och ett wienerbröd och sedan satte vi igång. Vi vek ihop kläder, städade iordning hans garderober, städade i badrummet, diskade, dammsög, bäddade hans säng, plockade undan en massa skräp, gjorde iordning under diskhon där det såg ut som bara den med alla sopor, moppade golvet, torkade av hyllor, städade i hyllorna och satte upp hans fina glas på en egen hylla (som han inte gjort ngt med) satte upp ljuslyktor han inte hunnit sätta upp, gjorde iordning i hans hall där vi egentligen skulle ha en byrå, men det blev istället en vägg med hyllning till Gais med en tavla, en t-shirt och en halsduk. Och så fann vi två grejer man kan sätta in foton i och hängde även dem där för att dölja en del hål. Sedan hittade vi ytterligare en tavla och hängde upp.

Sedan kom han hem. Det var en jättefin lägenhet när vi fixat klart =)

Sen åkte vi hem i stormen och nu har jag just målat klart ramen på min spegel.

Har inte behövt tänka så mycket. Har varit skönt.

Martin, vi ses i helgen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0