Brutna löften!

Ja, skäms på mig!
Jag har redan brutit ett löfte - jag har inte köpt mig ngt kvartalskort på gymet - för jag har troligtvis inte råd. Kommer nog kosta ungefär som tandläkaren, bara lite, lite mer. Ja, fy denna tandläkare... Vanlig koll plus tandstensskrapning...hum, jag vet inte vad det kan gå på, mamma fick betala 800 spänn för samma grej sist. Fy...

Har suttit med hemtenten idag också. Kommit en bit, var på biblioteket för att slå upp lite ord i nationalencyklopedin. Blir nog en sväng dit också imorgon.

Tog mig också en promenad, till kyrkogården och Liés grav. Den var fin. Nalle och fina blommor och brinnande ljus.

På lördag ska jag bowla med Martin, Angelica och Robin. Förhoppningsvis även med Ida. Men hon har inte svarat än. Moa skulle jobba tyvärr. :( Angelica åker till Tyskland redan på måndag. Blir nog en upplevelse, minsann.

Måste tala med min farmor. Är så sugen på en tripp till Sthlm, man ska inte ta ut ngt i förskott, men jag vet att jag hade passat utmärkt som flygvärdinna! =) 'hehe. Hade varit skoj med miljöombyte ett tag. Så på ett sätt är jag riktigt avundsjuk på Angelica. Jag hade också velat våga.

...
Imorgon ska jag åka och leta efter en bra väska som inte förstör min rygg. =) Hittade en perfekt, men den var något dyr, så jag tänke kolla på Kårlins istället. De har ju lite av varje. Sen ska jag till biblioteket, jag tror jag har lite mer disciplin där än här hemma. För där finns inga frestelser såsom internet eller tv. :P

....

Till alla som letar hotellrum i Göteborg inför Bruce Springsteen-konserten i sommar:
Det finns rum, men det är ingen som släpper dem än. Bered er på att få betala mycket i så fall, och gärna för minst två nätter. Egentligen skulle man komma samma kväll o hoppas på rum, då kan man få dem jättebilligt ifall det skulle finnas något kvar - bara för att de ska få sålt det, Eller så tar de svindyrt betalt bara för att de vet att det inte finns ett enda rum kvar i stan. Det är en balansakt och man får väl hoppas på att det är ny och ovetande personal som tar emot ditt samtal och ger dig normalpris. Är det en helg? Då är det billigare, vanligtvis. (Men inte runt stora evenemang) Lycka till!


Haha, min Martin e så söt! Han ska bo på Hilton Hotel i Phuket när han åker till Thailand i februari. Jag gick in på hemsidan för att se hur det ser ut. Lite bilder o så..jättefint.

"Tryck på dinning", säger Martin.'
"Va?" Vad är det, tänkte jag.. (Aha, dining!)
"Dajning, älskling... Hur ska det gå för dig där nere... får nog finslipa din engelska lite tror jag..."

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0