Lilleström

Ja...nu har jag varit på kurs -  en massa information och som vanligt kände man sig lite grötig i huvudet då man åkte hem igår kväll. Men roligt har jag haft! Den tidiga måndagen slutade inte förrän runt halv två på natten. Och jag var bland de som la sig tidigt - folk skulle upp klockan sju. Jag förstår inte hur folk orkar. Jag är väl alldeles för gammal :P

Måndagen började med en bilfärd på fyra timmar cirkus, välkomnande till kursen och sedan skulle man gå i grupper in till de olika leverantörerna , lite stationer typ. Vi började med Braun och Kenwood. Fick lite uppiggande smoothies och en massa information. Sedan var det dags för lunch och eftre det hade vi tid att gå på "mässan" där alla leverantörer hade sina montrar. Vi skulle samla bokstäver och hade ngn tävling (som vi inte vann någon av oss från Kungsbacka eller Kålleredbutiken :P ) 

Sedan spelade två killar lite gitarr och sjöng. Trevligt. Jesper Sjögren (ja, Christer Sjögrens son) var en av de två som spelade. Han var lik sin far får jag säga - fast modellen yngre så klart.

Sedan var det dags att göra sig fin för middagen. Mat, trevligt sällskap, alkohol och lite underhållning mellan rätterna bjöds det på. Bland annat en kille från Storbrittannien som skulle få oss alla att köpa en juicer (juicemaskin) För det var så han gjort för att bli av med sin övervikt, sina hängbröst och sin psoriasis. (stavas det väl?) Tro vad man vill, men han var mkt övertygande....

Efter middagen skulle vi ner till nattklubben. Där blev vi bjudna på drinkar av Braun-killarna. Gin&Tonic - mindre gott och jag drack nog inte upp en enda av de tre (!) jag bjöds. Bortslösade pengar.. men det var ju inte mina iaf :P *hehe* Efter lite dans (Igges La Bamba spelades och jag o Maja drog igång dansgolvet. Som vanligt, va?  

Tisdagen bjöd på föredrag i klassrumsformat av alla resterande leverantörer, men i slutet var man hyfsat trött, vilket uttryckte sig i gäspningar och några somnade t.o.m, både Anki o Maja nickade till ett par ggr i slutet.

Vi vann ingenting, men lite prover fick man efter diverse föredrag. Min dammtrasa jag fick under mässan kommer jag använda mucho! Kalasbra ju =)
.....................

Ooof.. Det behövs städas här hemma. Jag har börjat lite smått. Tuffes bur är ren och fin. sängen är bäddad, väskan är nst intill uppackad. Har dammsugit lite och ätit frukost, får nog bli en kopp kaffe också innan jag börjar dagen.'

Ska hem idag tänkte jag. Min far blir 50 på riktigt idag och jag ska hämta ut hans present innan jag kommer hem . Mitt mobila bredband har kommit också så det ska hämtas ut på Sött&Gott i Floda Centrum.
Nej, dags o sjunga lite med min fågel ;)

Pussokram!

Kommentarer
Postat av: alexandra

jaha, jag tänkte på ngt mer "gratis" som man har hemma hehe...typ som en fuktad trasa eller nåt?

2008-08-20 @ 12:21:22
URL: http://alexjo.blogg.se/
Postat av: Anders Holmberg

Tusen tack för den fina designade brevkniven. Hur har jag klarat mig utan en tidigare. Jättefin var den! Tack och sköt om dig. Puss o kram 50 åringen.

2008-08-21 @ 10:02:01
URL: http://welcome.to/se-jong

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0