Hahahaha!

Under händelselösa timmar på jobbet har jag genomgått vårt sortiment och funderat mkt på vad jag själv behöver hemma i min lägenhet. Mången gång har jag kommit till insikt att jag självklart måste införskaffa brandvarnare. En billig livförsäkring, liksom. Fast det är ju klart - onödigt o köpa en innan jag fått fastställt att jag faktiskt inte har någon hemma. Men likt förbaskat har jag kommit ihåg att titta efter då jag kommit hem efter arbetsdagens slut.

Idag, mina vänner, fick jag minsann erfara att jag visst har en brandvarnare. Och o så den tjöt. Den funkar och det är ju bra =) Men nu har jag ryckt ner den från  taket för att jag hade svårigheter att stänga av den, och nu vete sjutton om jag kan få igång den igen.

Till saken hör att jag stekte kött på min gasspis i en gjutjärnspanna och utan fläkt. (fönstret kunde jag ju heller inte öppna då Tuffe fortfarande flyger fritt) Så just nu osar mitt hem av stekt kött. Bättre förutsättningar för en brandvarnare att testas finns ju liksom inte. Haha! Nu behöver jag ju iaf inte fundera längre - jag har en fullt fungerande brandvarnare - den behövs bara sättas upp igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0