Akut

Insåg just att mitt hem är i akut behov av städning. Imorgon blir en bra dag för det. Då är tvätt-tid inbokad och då brukar jag vara pigg på o få ordning på resten. Tidningar behöver slängas, papperskorgen på både toan och i köket behövs tömmas, Tuffes bur behöver sig en omgång, en sväng med dammsugaren hade inte varit fel - för att inte tala om dammtrasan och en ugnsrengöring. Då är det lika bra att ta badrummet också när man ändå är på gång.

Jag vet just nu precis vad jag är i akut behov av - en taklampa till köket. Ser ingenting när mörkret fallit om kvällarna (vilket det dessvärre gör fortare än kvickt redan nu) Sommaren har snart passerat. Japp, kökslampa - får ta mig en sväng o kolla - ja, när då?

Kommentarer
Postat av: terese

ugnsrengöring? Vad knasig du är Emelie!

2008-08-11 @ 23:13:50
URL: http://hellotess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0