Hjälp!!

Klippte mig och gjorde slingor igår, men jag är faktiskt missnöjd. Ångrar att jag klippte i den där luggen som borde få växa ut och jag ångrar att jag gjorde blonda slingor igen - på något vis fick dem min hy att se alldeles grå ut. Jag vill vara brunett nu kom jag på. Trots allt jag sagt innan. Men då ska det ske på salong - vågar inte bli gråhårig igen. Chokladbrunt hår som glänser sådär fint. Jag har faktiskt ganska mörka ögonbryn just nu så det hade nog passat. Men det är ingenting jag har råd med nu. Nope. Skit också. Och skulle jag köpa egen färg o göra själv och det inte skulle bli bra skulle jag hata mig själv i all evighet.

Nog prat om håret, över till allt annat som också gick fel igår. Insåg att jag behövde nya skor inför kick-offen, men de skor jag kunnat tänka mig kostar för mycket för min plånbok just nu, sedan tänkte jag att jag iaf skulle testa blusen jag sett ut - men det vita gjorde mitt hår gult och så även tänderna (vill vara brunett..!!)

Tog mig till Nordea och fixade "vuxenkort" (ni vet sånt med blindskrift, har bara haft electron tidigare) samt internetkod och beställde dosa. Vuxenpoäng! Sedan skulle jag till Swedbank och avsluta mitt ungdomskonto, men det visade sig att jag måste till Sparbanken Alingsås (vilka jag förmodade hörde ihop) Så detta måste jag göra idag eller ngt.

Det var verkligen inte min dag igår - hittade ingenting annat jag ville ha i stan - strosade runt bra länge, men jag störde mig mest på mitt hår. Någon som är grym på hårfärg och vill hjälpa stackars mig?

När jag väl hittade något jag kunde tänka mig så fanns den bara i large och det såg ut som om jag hängt på mig en alldeles för stor mammas gamla kläder där bystpartiet inte fylldes ut. "Nej, vi får oftast inte in några nya och den kommer inte komma in igen." Skit också'! Begav mig istället till min favoritaffär på Backaplan där jag alltid hittar fina sommarklänningar, men inte heller där hittade jag något jag tyckte om.

Fan, fan, fan.

På kvällen åkte jag på picknick vid en sjö och tog en promenad med vovvarna Tilda och Bonso. Mysigt - solen håller sig framme länge. Underbart - det var det enda mysiga på hela dagen och jag lyckades glömma bort mitt hår för en stund.

Men nu är det back to panic!

Behöver hjälp.

Kommentarer
Postat av: alexandra

hehe...låter som du är lite sur=P Vilka är dem söta vovvarna? dina?=) puss

2008-04-09 @ 15:08:52
URL: http://alexjo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0