Antonia

Igår var det dags för Antonia att bli 20 hon också. Grattis Grattis!!
Tyvärr kan jag inte närvara vid festligheterna idag - jag måste jobba. :( Men så är det ibland. Vi tar igen det =)


Igår hade jag en kort dag i skolan - en timma bara. Innan den slappade jag bara - borde ha läst. Men det är ju så tråkigt. Efteråt åkte jag till Biltema för att möta Martin som skulle ha verktyg. Igen.. Hans motor kommer ´snart så det är bara att ladda upp, antar jag..

På kvällen köpte vi nachos och gjorde iordning lite tacos, lagom till postkodmiljonären. Mums. Efter alla framträdanden i Idol la vi oss att sova. Martin skulle upp tidigt. Han började nämligen 6 i morse igen. Fy.

På bussen:
Jag sitter och tittar ut genom fönstret och känner att någon sätter sig bredvid mig, han luktar alkohol och han vänder huvudet åt mitt håll, tittar på mig. Till slut säger han "Hej.... - Vill du... eh, vill du.." Jag vänder huvudet åt honom och han fortsätter "Vill du köpa heroin av mig?" Jag tittar på en till synes blyg, tillbakadragen och försynt man i 30-års åldern. "Nej tack, det är bra" -"Varför det?"

Eftersom  jag aldrig testat och inte vet hur det är kan jag inte svara på varför, helst hade jag velat säga att det inte är bra med heroin och man bara blir helt knäpp, men man ska akta sig för att yttra något man inte är helt 100 på. Heroin kanske är jättebra i en viss mängd..?

Jag svarar iaf att "Jag klarar mig ändå"
Han sitter tyst en stund och kollar ner i marken och så frågar han: "Är det inte bra?"
Jag svarar att jag tror inte det.
"Det tror jag", säger han.
"Varför det?"
"För att man blir alldeles lugn, man får liksom frid" , säger han med drömsk blick och handen på sitt hjärta.


Då är det dags för mig att gå av. Han flyttar på sig och sina grejer och önskar mig en jättebra dag. Fint. Det är inte ofta man råkar ut för schyssta människor som hamnat fel. Ofta blir man kallad Hora istället.


Tack för mig. Nu ska jag äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0