Försäkringskoll




Sådärja!
 
Får tacka Jörgen på Folksam för bra service. Nu har jag lite koll på försäkringarna. Har dubbelkollat så mamma inte behöver betala min olycksfallsförsäkring mer och sett till att hemförsäkringen dras varje månad såsom jag hoppats på. Nu ska jag bara läsa på lite om vuxenförsäkringarna som finns. Lutar åt att jag tar den han rekommenderade, men det är inte dumt att ha kollat lite först. På måndag ska han ringa tillbaka och så löser vi det.
 
Sen ska jag också se till att börja spara lite. Ett alternativ som fanns är att man sparar pengar till ett låst konto i ett år och sen har man ett antal fria uttag året därpå. Verkar ju bra. Istället för att låsa pengarn till dess man fyller 55. 
 
Bättre att samla försäkringarna på ett ställe känns det som. Hoppar Trygghansa så länge. 
 
Just nu sitter jag och grunnar över vad jag ska beställa som julklapp. Gratängformen jag siktat in mig på var slut :( Funderar på bakbunkar fr. Rosti istället. Men jag vet inte.
 


Kommentarer
Postat av: Helena

Vi fick samma julklapp från mitt jobb. Tycker det är en bra julklapp då alla blir nöjda och kan välja nåt som passar dom. Jag hade också siktat in på mig le cruset-formen som sen tog slut. Typiskt.

Svar: Ja, skitbra julklapp verkligen! Ähh, vi hittar säkert ngt annat vi vill ha .. :)
Emelie

2013-01-05 @ 12:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0