Så flög även tisdagen iväg

Hej,
Sitter just nu vid köksbordet och ska måla naglarna. Har inte gjort det på evigheter. Lyssnar på country också. Det gör jag ofta :)

Jag har städat lägenheten idag och oväntat svärföräldrarna.  Nu är de iväg o spelar golf.jag har tränat. Och duschat. Klockan är redan halv fyra. Nästan.  Ikväll ska vi äta middag på Faro. Slipper med andra ord laga middag.  Wohoo!

Imorgon åker vi upp till Furusund - vidare till Hudiksvall på fredag.  Lillasyster passar lägenheten.  Känns bra. En vecka kvar av semestern.  Det gick fort. Sen är det jobb igen. Fram till dem 2 oktober.  Ska jag nog orka :)

Snapchat

Börjar lära mig det där med snapchat nu :) Tog en stund...

Emholmbergsnap

Adda mig :)

Träning

En positiv sak med att det är dåligt väder denna sommaren är att jag lyckas hålla igång med träningen. Ungefär varannan dag har det blivit ett pass på gymmet - med vissa undantag. Jag har nu köpt mig ett träningsprogram som sträcker sig över 12 veckor och jag har just avslutat det första passet. Om man inte blir fit på detta så är det kört för min del. Då får jag spara ihop till en fettsugning. Funderar på en bröstförstoring också isf :P

Jag har aldrig varit så slut efter ett pass som idag. Heja mig! Kayla Itsines heter tjejen bakom programmet. Hennes bok är digital och kostade 445 kr. Värt! Ska ta före- bilder o jämföra med sen i oktober.

Regn i Göteborg

Det regnar i Göteborg. Ungefär som det brukar helt enkelt. Men idag känns det som att ngn står o häller vatten ur en hink. Så mycket regnar det. Men mitt på dagen duggade det bara så efter att vi möblerat om vardagsrummet (igår fixade vi sovrummet)  så cyklade vi till gymmet. Körde ett bra pass o cyklade hem. Har bakat en kaka som står o svalnar och maten har vi just avnjutit.  Rödspätta :) Mums!

Resten av dagen hade jag tänkt spendera i soffan. Med en bok o framför en film. Wohoo!  Gött med semester.

Mellbystrand bland annat

Hej hej!
I måndags åkte vi till Åhaga - Emil hittade fyra plagg och jag bara en långklänning.  Vi köpte en hissgardin på hemtex också - men den var för liten så vi fick beställa hem en från nätet istället.
I tisdags tog vi oss till gymmet och sedan bar det av till Mellbystrand.  Vi umgicks med svärföräldrarna och åt god mat, drack gott vin och tog sedan cyklarna till Båstad. På onsdagen åkte vi till Helsingborg och tog färjan till Helsingör.  Där åt vi pölse, glass och wienerbröd.  Gott! ;) På vägen tillbaka åkte vi till Väla,  köpte blommor och surdegsbröd,  åkte förbi farfars grav och förbi Gunilla, stället och min favoritplats på jorden.  Min ek! På kvällen spelade vi golf på en korthålsbana. Kul!

Igår cyklade vi till sockerbagaren o köpte frallor till frukost, sen åkte vi till en zipline-bana och åkte den plus en tur med sommar-rodel. Jättekul!  :) men mycket folk så vi köade hur länge som helst tyvärr. Sen var det middag som väntade när vi kom hem. Idag cyklade vi en sväng till affären o köpte en almanacka till mig :) nu har vi ätit lunch o ska åka buss hem till härliga Göteborg!

Helgen

Ok, så vad har hänt det senaste? Förutom att jag stundom tröttnat på att planerade saker inte genomförs har jag däremellan haft det rätt bra. Har tränat, köpt nya träningsskor o börjat jogga lite lätt igen - hurra! Har spelat kubb med vänner, läst bok och spenderat en dag (idag) på Liseberg.  Imorgon åker jag till Åhaga o på tisdag en sväng till svärföräldrarna.  Blir bra det :)

Semestern har börjat

I tisdags när jag gick av hade jag lite lätt panik över att vi inte hade ngt planerat inför semestern. Det pratades lite lätt om en tur till Stockholm men det blev ingenting med det. Vi kikade på spa-hotell och på hyrbil, på Tysklandskryss eller Danmark över dagen...

Vi är fortfarande kvar i Göteborg.  Jag har letat bord att slipa ner o måla om (hittad inget) köpte böcker på secondhand, tittat på film, varit på gymmet, kollat gothia cup, slagit några bollar på rangen och varit på salsakurs.  Typ. Nästa vecka har vi iaf lite planerat.

Helg!

Snart,snart semester!  Har tjuvstartat denna helg. Jag, Lollo och Lollos pappa har varit ute med deras båt. Så härligt! Det var lite kallt men solen sken och jag lyckades bränna både panna och näsa. Vi åt grillat och drack vin, njöt av glass och västkustens vackra skärgård. Nordön, Marstrand,  Björkö. Underbart!  Idag är vi hemma o städar. Har satt två degar - ska baka bullar inför sommaren. :)

Bra frisör i Göteborg

Letar du efter en bra frisör i Göteborg så kan du gå till Studio Aveny och be om att få bli fixad av Stephanie. Hon gör alltid det lilla extra.

5 down, 7 to go

Det var lite jobbigt att komma tillbaka till jobbet förra veckan. En vecka räcker ju inte att vila upp sig på liksom. Men ok - jag är snart där igen. Sju arbetsdagar kvar. Fem denna veckan,  sen två nästa. Heja heja.

Efter Cypern drog jag på mig viss heshet. Den eskalerade igår och jag kunde knappt prata, bara väste fram ord när jag behövde. Idag känns det mycket bättre.  Tror jag.

Helgen var iaf fulltecknad kändes det som och söndagen spenderade jag hemma. Gick inte utanför dörren.  Kan bero på min hals också. Eller lättja / trötthet.

I fredags var jag på Kajskjul 8 med några arbetskamrater och firade en 30-åring, åt gott och var med på deras Quiz. Mycket lyckat! Vi vann :) Därefter jobbade vi oss vidare till långgatorna där Jessicas kille befann sig. Lite mer tjöt, mer vin och lite dans fick avsluta kvällen.

På lördagen vaknade jag tidigt (så varmt!) Somnade istället en stund på förmiddagen.  Vi tog älvsnabben och njöt av solen ute på däck, David köpte skor och så åt vi vid en foodtruck som serverade gudomlig hamburgare (Two buns and meat)  Emil och David åkte till slottskogen för att spela freesbeegolf och jag åkte hem o vilade. Mötte sen upp min syster och min storebror för middag, mer vin och tjöt. Trevligt! Natten avslutades med en kebab i brunnsparken med David, Emil och Adam.

Bra helg!

Igår gjorde jag fiskarhustruns torskrygg till middag och bakade picknick-kaka.