Fil




Ursäkte bilderna nedan - inga bra. Behöver köpa ny kamera. Jag vet.
 
När jag var i London i december visade en tjej en häftig grej. Hon hade en fil med både silke och bomull o grejer som hon använde på mitt lillfinger för att visa. Nageln blev alltså skinande bara av att fila den. Ni vet att utan nagellack så är naglarna ofta matta, lite rispiga och tråkiga ibland. Det var riktigt coolt att se vilken förändring det blev - och det höll i sig en månad trots nagellack och borttagningsmedel, handkräm och annat man fixar med på händerna. 
 
Jag köpte aldrig kittet hon visade mig med fil och lite olika krämer, hade inga kontanter på mig då och sen glömde jag av den lilla gallerian på Bond Street där hon stod. Jag har grämt mig lite över det, för jag blev faktiskt impad. 
 
Igår kom jag på att jag hade en tjock fil från Depend i badrumsskåpet som såg ungefär likadan ut som den försäljaren hade visat mig. Tada..! Den funkade nästan lika bra :) Grymt! Så nu är mina naglar glansiga även utan nagellack ;) (har ingen bild på resultatet än tyvärr eftersom jag målade på nagellack igår innan jag gick till Lollo... Men det kommer!)
 
Börja med den grövsta sidan (väldigt skonsam och skadar inte nageln) Ta sen den lila sidan..
 
 
Ta sist den finaste sidan och fila på nageln. Det blir verkligen skinande!
(jag fattar inte varför bilder blir såhär, men ni får lov att hålla tillgodo)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0