Fattig sommar




Mitt huvud är fullt av funderingar kring sommaren. Vet inte hur jag ska göra eller vilket jobb jag kommer ha, i vilken stad jag kommer befinna mig i eller vilka pengar jag kommer kunna leva på. I vilket fall så kommer det bli en förbannat fattig sommar.

♣ Antingen får jag det jobb jag sökt här i stan - men med start i juli, vilket betyder att jag inte kommer ha ngn inkomst förrän i slutet av augusti = riktigt jäkla fattig sommar.

♣ Eller så arbetar jag på Hyresnämnden i Stockholm - vilket innebär flytt, söka boende, hitta ngn som vill hyra min lgh möblerad (någon som jag litar på) om man ens får tillstånd av hyresvärden, men också nya upplevelser och inkomst redan i slutet av juli. Haha, också riktigt jäkla fattig sommar.

♣ Eller så finns jag på Hyresnämnden i Göteborg. Vore super iofs. Men jag vet ännu inte hur mycket jobb det skulle innebära. I vilket fall så blir det nog också inkomst först i slutet av juli.

Jag skulle kunna skippa månadskortet om jag fixar jobb i Göteborg. Då hade jag kunnat cykla (om jag hittar en riktigt billig cykel med korg (för att kunna handla) eller om jag önskar mig det i födelsedagspresent)Storhandla, planera o.s.v  - och inte handla kläder :(

Åh :(

Jaja, men sen kanske det löser sig iaf. Får jag inte jobbet i Stockholm så får jag söka jobb med start till hösten också. Stress.. :P Fattigt år kanske. Det ger sig nog.

Förra sommaren såg ut lite som så här:


Min älskade mamma
(tycker om kortet så mycket :) )


Kommentarer
Postat av: Anders Holmberg

Det löser sig alltid! Pappelappen

2012-04-27 @ 11:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0