Skåne!



Iår regnade det så mycket under vår vistelse i Skåne, på "Stället" så jag kunde inte sitta på min favoritplats, men jag stod där ett par ggr och såg ut över åkern. Fridfullt som alltid. Vi har haft en jättemysig helg, men den tog slut alldeles för fort. Nu sitter jag ju här igen, redan.

Robin, Sofie och Alma hämtade upp mig på centralstationen i fredags kväll och vi kom fram runt 23..lite efter. De andra var redan där. Vi bäddade ner oss och vaknade klockan 8 och åt frukost. Va vi har ätit..! Gunilla kan minsann laga mat..! Och baka, och göra sylt och ja.. Allt kan hon =)

Vi åkte till Väla och köpte skor till Alma och blommor till farfars grav. Sedan åkte vi till graven och sa hej, la blommor och konstaterade att det redan gått 12 år. När vi kom tillbaka till Stället hade Gunilla börjat med maten, Erik och hans tjej kom förbi och vi åt supergod lunch - med efterrätt..! Marrängswiss till farfars ära (det gillade han mycket) Erik och hans syskon umgicks vi med en del när vi var yngre. Det är bara att konstatera att åren har gått, kände inte igen killen nu! Så lång (nästan som hans pappa) och troligtvis typ 17 år.. När hände det?

Efter lunch spelade vi kubb, som vi fick avbryta för regnet. Då spelade vi Bezzerwizzer på insidan till dess det slutade regna. Och så fikade vi. Vi återupptog kubbet och Alma sprang runt på gräsmattan. Vi lekte och lekte och snart hade jag så mycket energi så jag tog på mig träningskläderna och sprang 4,2 km. (hon ger så mycket energi, den tjejen)

Vi åt äggakaka på kvällen och såg på nyheterna (usch så hemskt..!) Jag och Elin såg en film och de andra spelade sällskapsspel. 

Söndagen blev kort då vi skulle åka iväg efter lunch. Vi tog oss ut på en guidad tur med pappa runt ägorna, vi åt lunch och sa hejdå. Synd man inte åker ner mer ofta..! Man mår verkligen så himla bra där..!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0